Veelgestelde vragen

  1. Hoe laat kunnen wij inchecken?
  2. Wij zijn met meer personen dan op ons reserveringsbewijs vermeld staat. Is dat een probleem?
  3. Waar kunnen wij parkeren?
  4. Mogen wij bedden (meubelen) verplaatsen tijdens ons verblijf?
  5. Wat is het adres van de accommodatie?
  6. Mag ik mijn hondje meenemen?
  7. Mogen we gasten ontvangen?
  8. Waar halen wij de sleutel?
  9. Is er een bos nabij Sleen waar we 'Levend Stratego' kunnen spelen?
  10. Zijn er in de accommodatie attributen als: voetbal, fluiten, frisbee en pingpongbatjes aanwezig?
  11. Kunnen we entreekaarten bij jullie bestellen?
  12. Wat is er in de buurt te zien of te doen?
  13. We willen reserveren; hoe kunnen we dit het beste doen?
  14. Wat is het adres van de accommodatie?
  15. Beschikt onze accommodatie over een tapinstallatie?
  16. Is er een oven in onze accommodatie?
  17. Is er voldoende bestek?
  18. Zijn er voldoende koelingen in de accommodatie?
  19. Kunnen we onze boodschappen laten bezorgen?
  20. Welke dranken kunnen wij bij u bestellen?
  21. Wat kost bier van de tapinstallatie?
  22. Mogen we zelf bier en andere dranken meenemen?
  23. Ik wil graag catering bestellen; hoe kan ik dit doorgeven?
  24. Is er een barbecue bij de accommodatie, of kunnen we er één huren?
  25. Kunnen we een beamer huren of moeten we zelf 1 meenemen?
  26. Is het toegestaan om een tent op het grasveld te plaatsen?
  27. Mogen wij een hottub gebruiken?
  28. Is er ook een wasmachine in onze accommodatie aanwezig?
  29. Zijn er tuintafels, -stoelen, parasols en sta-tafels aanwezig?
  30. Is er een mogelijkheid om een rolstoel bij jullie te huren?
  31. Is er een fietsenberging aanwezig?
  32. Is er een radio/cd-speler/dvd-speler of televisie?
  33. Is er een mogelijkheid om een kampvuur te maken?
  34. Verhuren jullie ook fietsen?
  35. Is er internet in onze accommodatie?
  36. Kunnen we een beamer huren of moeten we zelf 1 meenemen?
  37. Wij zijn met meer personen dan op ons reserveringsbewijs vermeld staat. Is dat een probleem?
  38. We willen reserveren; hoe kunnen we dit het beste doen?
  39. Verhuren jullie ook fietsen?
  40. Moet ik een aanbetaling doen?
  41. Kan ik een annuleringsverzekering bij jullie afsluiten?
  42. Krijg ik een bevestiging van mijn betalingen?
  43. Kan ik annuleren?
  44. Hoeveel kinderbedjes zijn er? En moeten hier extra voor betalen?
  45. Mogen wij bedden (meubelen) verplaatsen tijdens ons verblijf?
  46. Hoe werkt jullie beddenopmaakservice?
  47. Liggen er ook lakens en handdoeken voor de kinderbedjes? (ook zelf meenemen)
  48. Hoeveel kinderbedjes zijn er? En moeten hier extra voor betalen?
  49. Waaruit bestaat een handoekpakket?
  50. Waaruit bestaat een lakenpakket?
  51. Klopt het dat laken- en handdoekpakketten bij de prijs inzit?
  52. Moeten we zelf dekens en kussens meenemen?
  53. Hoe laat kunnen wij inchecken?
  54. Ik heb waarschijnlijk iets in de accommodatie laten liggen. Wat nu?
  55. Wij willen op zondag vertrekken; hoe regelen we de sleuteloverdracht?
  56. Ik heb waarborg betaald. Wanneer krijg ik die terug?
  57. Kunnen we een beamer huren of moeten we zelf 1 meenemen?
  58. Is er ook een kinderstoel in het huis aanwezig?
  59. Is er ook een wasmachine in onze accommodatie aanwezig?
  60. Zijn er in de accommodatie attributen als: voetbal, fluiten, frisbee en pingpongbatjes aanwezig?
  61. Moeten we wc-papier meenemen?
  62. Is er vaatwasmiddel voor de vaatwasser aanwezig?
  63. Welke koffie en koffiefilters moeten we meenemen?
  64. Zijn er keuken-, thee- en vaatdoeken aanwezig?
  65. Liggen er ook lakens en handdoeken voor de kinderbedjes? (ook zelf meenemen)
  66. Hoeveel kinderbedjes zijn er? En moeten hier extra voor betalen?
  67. Klopt het dat laken- en handdoekpakketten bij de prijs inzit?

Aankomst en verblijf

Hoe laat kunnen wij inchecken?

Onze standaard aankomst- en vertrektijden zijn:

Weekend: vrijdag vanaf 15.00 uur tot zondag 13.00 uur
Lang weekend: vrijdag vanaf 15.00 uur tot maandag 11.00 uur
Midweek: maandag vanaf 15.00 uur tot vrijdag 11.00 uur
Overige periodes: aankomst vanaf 15.00 uur, vertrek voor 11.00 uur

Kijk eerst op uw reserveringsbewijs of we een afwijkend tijdstip hebben afgesproken. Dit staat altijd vermeld achter de aankomst- en  vertrekdatum.

In overleg is het soms mogelijk om van dit tijdstip af te wijken (bij voorkeur via Whatsapp).

Wij zijn met meer personen dan op ons reserveringsbewijs vermeld staat. Is dat een probleem?

In enkele gevallen betaalt u een prijs per persoon. Als u met meer dan het opgegeven aantal komt, kan dit vaak wel (zolang de capaciteit van de accommodatie dit toestaat), maar dient u dit vooraf even met ons te bespreken. (Bij voorkeur via email info@komnaardrenthe.nl of Whatsapp: 06-42152911)

Als u een accommodatie-prijs betaalt, dan huurt u de gehele accommodatie en mag u alle bedden gebruiken die er staan. Een indeling van uw accommodatie vindt u op deze website. http://www.komnaardrenthe.nl/accomodaties/

Twijfelt u? Bel of app ons dan tussen 09:00 en 22:00 uur op 06-42152911.

Waar kunnen wij parkeren?

Bij al onze accommodaties zijn er voldoende centrale parkeerplaatsen. Voor iedere 3 personen is er 1 parkeerplaats. Uiteraard stellen wij het op prijs als u carpoolt, maar we begrijpen ook wel dat dat in sommige situaties niet mogelijk is. Wanneer uw groep met relatief veel auto’s naar de bestemming komt is er altijd rondom de locatie wel (gratis) parkeerruimte te vinden.

Mogen wij bedden (meubelen) verplaatsen tijdens ons verblijf?

Ja,

U mag alles naar eigen inzicht verplaatsen MITS het onbeschadigd op de originele plaats wordt teruggezet. Wij raden u aan een foto te maken van de situatie voordat u items gaat verplaatsen, zodat u weet op welke plaats ze moeten worden teruggezet.

Wat is het adres van de accommodatie?

Accommodaties Norg:
Huize Erven: Zandvoort 2a, 9331 JJ Norg
De Tweeling: Zandvoort 2d, 9331 JJ Norg

Heem Voorhuis: Oosteind 37, 9331 AG Norg
Heem Achterhuis: Oosteind 37, 9331 AG Norg
Norger Heem: Oosteind 37, 9331 AG Norg

Alle accommodaties in Sleen:
Brink 9,  7841 CE Sleen

Alle bovenstaande adressen zijn géén postadressen!

Mag ik mijn hondje meenemen?

Hoe lief, klein of rustig of ziek uw huisdier ook is; onze accommodaties houden we huisdiervrij. Knaagdieren, vogels, katten, honden of andere dieren; zowel in de accommodatie als op onze terreinen zijn ze niet toegestaan. Alleen met onze schriftelijke toestemming maken we voor hulpdieren als blindengeleidehonden een uitzondering. Hier gelden speciale regels; op te vragen via info@komnaardrenthe.nl

Mogen we gasten ontvangen?

In verband met mogelijke andere gasten, brandweervoorschriften en/of eventuele overlast, is het ontvangen van daggasten alleen mogelijk in overleg.

Waar halen wij de sleutel?

U kunt voor de sleutel rechtstreeks naar uw accommodatieadres rijden. Deze staat vermeld op uw reserveringsbewijs.
Indien u bij aankomst niemand van ons treft dan kunt u ons bellen. Wij zijn paraat en houden rekening met uw komst.

Op het moment dat u voor de deur van uw accommodatie staat:
Bel met Arend/Elise Jager 06-42152911 (bij geen gehoor; 06-42154887)

Activiteiten

Is er een bos nabij Sleen waar we 'Levend Stratego' kunnen spelen?

Er is bij de Kibbelkoele (Schoonoord) een groot stuk bos. Dit is ongeveer 5-10 minuten met de auto vanaf Sleen.

Ook op loopafstand van de accommodatie is een (kleiner) bos: KLIK hier voor route.

Zijn er in de accommodatie attributen als: voetbal, fluiten, frisbee en pingpongbatjes aanwezig?

Pingpongbatjes zijn er wel. De rest kunt u beter zelf meenemen.
Vaak is er wel een bal aanwezig (volleybal of voetbal) maar dit zijn meestal spullen die zijn achtergelaten door gasten.

Kunnen we entreekaarten bij jullie bestellen?

Ja, via deze website kunt u eenvoudig entreekaarten bestellen.

Onderstaande kaarten kunt u bij ons reserveren:

Gevangenismuseum Veenhuizen
Wildlands Emmen
Attractiepark Drouwenerzand

Wat is er in de buurt te zien of te doen?

In de omgeving van Norg en Sleen zijn diverse activiteiten en bezienswaardigheden. Hieronder vindt u een overzicht in verschillende categoriën:


Wat is er te doen? NORG​

Natuurgebieden


Bezienswaardigheden

Recreatieplassen / zwembaden​


Attractieparken / Speeltuinen​


Interessante links


Eetmogelijkheden



Wat is er te doen? SLEEN

Natuurgebieden


Musea

Recreatieplassen / zwembaden


Attractieparken / Speeltuinen​

Interessante links

Eetmogelijkheden​

Contact

We willen reserveren; hoe kunnen we dit het beste doen?

Als u precies weet welke accommodatie u wilt reserveren en u heeft er verder geen vragen over, dan kunt u het beste de accommodatie reserveren via onze website. Dit doet u eenvoudig door op de homepage de aankomst- en vertrekdatum in te vullen en het aantal personen. Als de door u gekozen verblijf beschikbaar is, zal deze in de resultatenlijst staan. Als u daarop klikt kunt u in de kalender nogmaals de data aangeven en de vervolgstappen doorlopen.

Als uw accommodatie er niet tussenstaat, dan kunt u ons altijd bellen: 06-42152911. Wij zijn van maandag t/m zaterdag bereikbaar van 09:00 tot 22:00.

U mag ook via Whatsapp uw reservering doorgeven en/of vragen stellen. Dit kunt u op ieder gewenst tijdstip doen. U hoeft alleen maar aan te geven welke accommodatie uw voorkeur naar uitgaat, uit hoeveel personen de groep bestaat, wat de samenstelling is van de groep én graag ontvangen we uw post- en emailadres.

Wat is het adres van de accommodatie?

Accommodaties Norg:
Huize Erven: Zandvoort 2a, 9331 JJ Norg
De Tweeling: Zandvoort 2d, 9331 JJ Norg

Heem Voorhuis: Oosteind 37, 9331 AG Norg
Heem Achterhuis: Oosteind 37, 9331 AG Norg
Norger Heem: Oosteind 37, 9331 AG Norg

Alle accommodaties in Sleen:
Brink 9,  7841 CE Sleen

Alle bovenstaande adressen zijn géén postadressen!

Eten en drinken

Beschikt onze accommodatie over een tapinstallatie?

In de meeste accommodaties is een bar met tapinstallatie. Voor deze installatie kunt u fusten bij ons afnemen. Deze kunt u bestellen tijdens het reserveren van uw accommodatie of met uw upgrade link die u heeft ontvangen na het maken van uw reservering.
Het is niet toegestaan om hier zelf meegebrachte fusten op aan te sluiten. Uiteraard mag u wel kratten bier meenemen.

In de volgende accommodaties is WEL een (of meerdere) tapinstallatie

NORG
*Heem Voorhuis (1x)
*Heem Achterhuis (1x)
*Norger Heem (2x)

SLEEN
*Honingraat (1x)
*Gelagkamer (1x)
*Vlindertuin (1x)
*Rode Loper (1x)
*Kastelein (2x)
*De Vleugel (2x)
*De Waard (2x)
*De Hoofdzaak (3x)
*Het Labyrint (3x)

Is er een oven in onze accommodatie?

Alle accommodaties hebben een oven/combi-magnetron.

NORG
Huize Erven: Oven
De Tweeling: Combi-magnetron
Heem Voorhuis: Oven
Heem Achterhuis: Dubbele Oven
Norger Heem: Dubbele oven en extra oven

SLEEN
De Kamperfoelie: Combi-magnetron
De Honingraat: Oven en combi-magnetron
De Gelagkamer: 3 ovens
De Vlindertuin: 2 ovens en 1 combi-magnetron

Is er voldoende bestek?

Er is ruim voldoende bestek aanwezig in de accommodaties.
Binnenkort vindt u op deze site een complete inventarislijst.

Zijn er voldoende koelingen in de accommodatie?

Ja, er zijn voldoende koelingen in de accommodatie. Accommodaties met een bar beschikken tevens over barkoelingen/wijnkoelingen.

Kunnen we onze boodschappen laten bezorgen?

Huurt u een accommodatie in Sleen? De Coop in Aalden bezorgt graag uw boodschappen. U hoeft daar niet bij aanwezig te zijn. https://www.coop.nl/supermarkten/aalden/3346
U kunt evt. ook terecht bij de Albert Heijn, www.kortwijk.nl (LET OP: U kunt niet bestellen via AH-bestelsites; alleen rechtstreeks!)

Voor de accommodaties in Norg is er de Coop en de Poeisz.
bestellingen voor de Coop kunt u doen via: spithost.norg@coop.nl (voor vragen bel: 0592-613992)
(LET OP: U kunt voorlopig nog niet bestellen via Coop-bestelsites; alleen rechtstreeks!)
bestellingen voor de Poeisz kunt u doen via: 0592-794017

Welke dranken kunnen wij bij u bestellen?

U heeft de keuze uit verschillende bierfusten. Deze zijn bij te boeken tijdens het reserveren van uw accommodatie of met uw upgrade link die u heeft ontvangen na het maken van uw reservering.

Wat kost bier van de tapinstallatie?

De prijzen van de verschillende bierfusten kunt u vinden in de extra's en bijboeken tijdens het reserveren van uw accommodatie.

Mogen we zelf bier en andere dranken meenemen?

Uiteraard staat het u vrij om zelf kratten bier en andere dranken mee te nemen. Onze accommodaties zijn vrijwel allemaal uitgerust met een bar- en tapinstallatie. LET OP: Op onze tapinstallaties mogen alleen bij ons bestelde fusten worden aangesloten; deze kunt u bestellen tijdens het reserveren van uw accommodatie of met uw upgrade link die u heeft ontvangen na het maken van uw reservering.

Ik wil graag catering bestellen; hoe kan ik dit doorgeven?

Via onze cateringpagina vindt u alle mogelijkheden voor catering tijdens uw verblijf. 

Is er een barbecue bij de accommodatie, of kunnen we er één huren?

Bij de accommodatie is geen barbecue aanwezig, maar als u een barbecuebuffet heeft besteld,  wordt hier standaard een barbecue bij geleverd. Als u liever zelf de inkopen regelt, dan kunt u zelf een barbecue meenemen, of er een huren bij de plaatselijke slager.

Faciliteiten

Kunnen we een beamer huren of moeten we zelf 1 meenemen?

Een beamer is geen standaard voorziening in de accommodatie.
We hebben er nog 1 maar gezien de weinige vraag hebben we een paar jaar geleden besloten geen nieuwe beamer aan te schaffen.

Het huidige model is dus verouderd, maar stellen we op verzoek gratis beschikbaar. Alle boekingen die voor 10 september 2018 zijn verzonden kunnen nog een aanvraag indienen.
U kunt de aanvraag doen door een email te sturen naar elise@komnaardrenthe.nl

Vermeld uw reserveringsnummer (deze begint met 4 cijfers gevolgd door 2 letters) en daarbij de dagdeel waarop u de beamer wilt gebruiken. Er worden dus geen kosten in rekening gebracht.
We geven overigens geen service en garantie op het apparaat. Als de beamer onverhoopt weigert, of u beschikt niet over de juiste aansluitingen cq. kabels, dan kunnen we niets voor u betekenen. Is een beamer voor u onmisbaar tijdens het verblijf, dan verzoeken we u vriendelijk zelf een beamer mee te nemen.

Is het toegestaan om een tent op het grasveld te plaatsen?

Het is toegestaan om een tent te plaatsen, mits dit geen tent is waarin men kan overnachten en mits de tent (of het gebruik ervan) het grasveld op geen enkele wijze beschadigt (door bijv. intensief belopen of langdurig bedekken van gras). De locatie van de tent dient in overleg met ons te gebeuren.

Mogen wij een hottub gebruiken?

Ja, hottubs zijn toegestaan, mits deze worden geplaatst op eigen terras: NIET OP GRAS. Een voorraad hout kunt u bestellen tijdens het reserveren van uw accommodatie of met uw upgrade link die u heeft ontvangen na het maken van uw reservering.

Is er ook een wasmachine in onze accommodatie aanwezig?

In enkele accommodaties staat een wasmachine.
Alleen als u meer dan 3 nachten bij ons verblijft kunt u ook aanspraak maken op service bij storingen.
LET OP: Wasmiddelen dient u zelf mee te nemen.

In deze accommodaties staat WEL een wasmachine:

NORG
*Tweeling
*Huize Erven
*Heem Achterhuis
*Norger Heem

SLEEN
*Kamperfoelie
*Vlindertuin
*Rode Loper
*De Vleugel
*De Waard
*De Hoofdzaak
*Het Labyrint

Zijn er tuintafels, -stoelen, parasols en sta-tafels aanwezig?

Vanzelfsprekend voorzien wij in het meeste tuinmeubilair. Tuintafels en tuinstoelen staan bij aankomst voor u klaar. Na de herfstvakantie bergen wij deze weer op en medio maart halen wij deze weer tevoorschijn.

Wanneer het erg zonnig is, zorgen we ook dat er parasols klaarstaan. Bij enkele locaties staan statafels, maar deze zijn voor algemeen gebruik. Wilt u verzekerd zijn van statafels, dan kunt u deze het beste zelf meenemen.

Is er een mogelijkheid om een rolstoel bij jullie te huren?

Nee. Wij verhuren geen rolstoelen of andere hulpmiddelen zoals een hoog-laagbed of rollator. Deze kunt u meestal zelf op locatie laten bezorgen door de thuiszorg-organisatie waar u bij aangesloten bent.

Is er een fietsenberging aanwezig?

Momenteel is er alleen bij ‘Huize Erven’ en ‘de Tweeling’ een overdekte schuur waar u uw fietsen kunt plaatsen.

Bij alle andere accommodaties kunt u uw fietsen niet overdekt stallen. U mag wél uw fiets ’s avonds in de hal van uw accommodatie zetten, zolang u dat weer schoon oplevert.

Is er een radio/cd-speler/dvd-speler of televisie?

In alle grote accommodaties staan flatscreen-tv’s (LG 37LD450 ) en Blu-ray spelers (Samsung HT-C5200).

Hier kunt u cd’s, dvd’s en natuurlijk Blu-ray discs op afspelen. Let op; zelfgebrande schijven werken soms niet.

U kunt op onze apparatuur aansluiten:
*USB (met video, foto’s of muziek)
*uw laptop (met de bekende blauw-zwarte VGA-kabel)
*in sommige gevallen; uw iPod
*HDMI
*SCART-kabel
*tulpstekkers (geel-rood-wit)
*hoofdtelefoon

Accommodatie ‘de Tweeling’ heeft geen Blu-ray speler, maar een DVD-speler en radio-cd-speler.

Aan bovenstaande informatie kunt u geen rechten ontlenen.

Is er een mogelijkheid om een kampvuur te maken?

Ja, alleen bij de locatie Norger Heem (Heem Achterhuis en Heem Voorhuis) is die mogelijkheid er.
Op andere locaties is open vuur verboden, i.v.m. de nabijheid van rieten daken.

Kampvuurhout kunt u bestellen via deze website.

LET OP:
* We vinden het niet prettig als u er meer dan een bescheiden kampvuur van maakt. In dat geval zullen we u dringend verzoeken het vuur te doven.
* Het vuur mag nooit onbeheerd achtergelaten worden.
* U mag niet zelf hout sprokkelen; u gebruikt het hout dat wij voor u klaarzetten, of u dient zelf geschikt kampvuurhout mee te nemen.

Verhuren jullie ook fietsen?

Zelf verhuren we geen fietsen, hiervoor verwijzen we u naar de fietsverhuurders in de buurt.
Voor Norg is dat Stellingwerf Tweewielers en voor Sleen is dat Fietsservice Westerhof in Aalden of Drente Rijwielverhuur in Odoorn.

Is er internet in onze accommodatie?

Er is overal gratis Wifi aanwezig. De code hiervan kunt u opvragen per Whatsapp/sms op 06-42152911.

Huren en betalen

Kunnen we een beamer huren of moeten we zelf 1 meenemen?

Een beamer is geen standaard voorziening in de accommodatie.
We hebben er nog 1 maar gezien de weinige vraag hebben we een paar jaar geleden besloten geen nieuwe beamer aan te schaffen.

Het huidige model is dus verouderd, maar stellen we op verzoek gratis beschikbaar. Alle boekingen die voor 10 september 2018 zijn verzonden kunnen nog een aanvraag indienen.
U kunt de aanvraag doen door een email te sturen naar elise@komnaardrenthe.nl

Vermeld uw reserveringsnummer (deze begint met 4 cijfers gevolgd door 2 letters) en daarbij de dagdeel waarop u de beamer wilt gebruiken. Er worden dus geen kosten in rekening gebracht.
We geven overigens geen service en garantie op het apparaat. Als de beamer onverhoopt weigert, of u beschikt niet over de juiste aansluitingen cq. kabels, dan kunnen we niets voor u betekenen. Is een beamer voor u onmisbaar tijdens het verblijf, dan verzoeken we u vriendelijk zelf een beamer mee te nemen.

Wij zijn met meer personen dan op ons reserveringsbewijs vermeld staat. Is dat een probleem?

In enkele gevallen betaalt u een prijs per persoon. Als u met meer dan het opgegeven aantal komt, kan dit vaak wel (zolang de capaciteit van de accommodatie dit toestaat), maar dient u dit vooraf even met ons te bespreken. (Bij voorkeur via email info@komnaardrenthe.nl of Whatsapp: 06-42152911)

Als u een accommodatie-prijs betaalt, dan huurt u de gehele accommodatie en mag u alle bedden gebruiken die er staan. Een indeling van uw accommodatie vindt u op deze website. http://www.komnaardrenthe.nl/accomodaties/

Twijfelt u? Bel of app ons dan tussen 09:00 en 22:00 uur op 06-42152911.

We willen reserveren; hoe kunnen we dit het beste doen?

Als u precies weet welke accommodatie u wilt reserveren en u heeft er verder geen vragen over, dan kunt u het beste de accommodatie reserveren via onze website. Dit doet u eenvoudig door op de homepage de aankomst- en vertrekdatum in te vullen en het aantal personen. Als de door u gekozen verblijf beschikbaar is, zal deze in de resultatenlijst staan. Als u daarop klikt kunt u in de kalender nogmaals de data aangeven en de vervolgstappen doorlopen.

Als uw accommodatie er niet tussenstaat, dan kunt u ons altijd bellen: 06-42152911. Wij zijn van maandag t/m zaterdag bereikbaar van 09:00 tot 22:00.

U mag ook via Whatsapp uw reservering doorgeven en/of vragen stellen. Dit kunt u op ieder gewenst tijdstip doen. U hoeft alleen maar aan te geven welke accommodatie uw voorkeur naar uitgaat, uit hoeveel personen de groep bestaat, wat de samenstelling is van de groep én graag ontvangen we uw post- en emailadres.

Verhuren jullie ook fietsen?

Zelf verhuren we geen fietsen, hiervoor verwijzen we u naar de fietsverhuurders in de buurt.
Voor Norg is dat Stellingwerf Tweewielers en voor Sleen is dat Fietsservice Westerhof in Aalden of Drente Rijwielverhuur in Odoorn.

Moet ik een aanbetaling doen?

Ja, op het reserveringsbewijs dat u van ons ontvangt staat precies in welke termijnen u moet betalen.

CATEGORIE A: 1 betaling
Arriveert u binnen drie maanden, dan dient de gehele huursom + waarborg te worden betaald binnen 8 dagen na reservering.

CATEGORIE B: 2 betalingen
Is uw aankomstdatum nog niet binnen drie maanden en is de huursom + waarborg tezamen lager dan 1.000 euro, dan is de eerste aanbetaling ca. 32% van het totaalbedrag binnen 8 dagen na reservering en het restant betaalt u 6 weken voor aankomst.

CATEGORIE C: 3 betalingen
Wanneer uw boeking niet onder de bovengenoemde categoriën valt, kunt u de betaling in 3 termijnen verrichten. De eerste aanbetaling is dan ook ca. 32% binnen 8 dagen na reservering, de tweede termijn ligt precies tussen de eerste en de laatste termijn in en is eveneens ca. 32% van het totaalbedrag. De derde termijn (het restant) betaalt u 6 weken voor aankomst.

LET OP: Vermeld altijd het reserveringsnummer bij uw betaling(en)

Kan ik een annuleringsverzekering bij jullie afsluiten?

Ja, wanneer u via de website een accommodatie reserveert, treft u bij de laatste stap de mogelijkheid aan om een verzekering af te sluiten.

Krijg ik een bevestiging van mijn betalingen?

Als u via deze website een boeking doet, dan ontvangt u automatisch een bevestiging via e-mail.
Hebt u op een andere manier geboekt, dan ontvangt u geen bevestiging van de betaling.
Wilt u graag zeker weten dat de betaling ontvangen is, dan mag u ons natuurlijk altijd mailen, bellen of Whatsapp’en.
email: info@komnaardrenthe.nl
telefoon: 06-42152911

Kan ik annuleren?

Ja. U dient uw annulering per email of eventueel schriftelijk aan ons door te geven. Na ontvangst van uw melding sturen wij u een schadenota.

In onze boekingsvoorwaarden staat precies aangegeven aan welke annuleringskosten u gebonden bent:

artikel 6.1
Bij annulering betaalt de contractant een vergoeding aan de ondernemer. Deze bedraagt:

  • bij een annulering meer dan twaalf maanden voor de ingangsdatum, 10% van de overeengekomen prijs;
  • bij annulering binnen twaalf tot zes maanden voor de ingangsdatum, 30% van de overeengekomen prijs;
  • bij een annulering binnen vier tot zes maanden voor de ingangsdatum, 70% van de overeengekomen prijs;
  • bij annulering binnen twee tot vier maanden voor de ingangsdatum, 80% van de overeengekomen prijs;
  • bij annulering binnen twee maanden voor de ingangsdatum, 95% van de overeengekomen prijs;
  • bij annulering op of na de dag van de ingangsdatum, 100% van de overeengekomen prijs.

Indien u een annuleringsverzekering bij ons hebt afgesloten en de reden van uw annulering valt onder de dekking van uw polis, dan ontvangt u binnen 10 werkdagen uw aanbetaling(en) terug. Heeft u elders een annuleringsverzekering afgesloten, dan kunt u de schadenota indienen bij uw verzekeraar.

Hoeveel kinderbedjes zijn er? En moeten hier extra voor betalen?

In de meeste accommodaties zijn campingbedjes/kinderbedjes beschikbaar (gratis).
(campingbedjes zijn opvouwbaar)

Norg
De Tweeling: 1 kinderbedje
Huize Erven: 1 kinderbedje en 1 campingbedje
Heem Voorhuis: 1 kinderbedje en 1 campingbedje
Heem Achterhuis: 2 kinderbedjes
Norger Heem: 3 kinderbedjes en 1 campingbedje

Sleen
De Kamperfoelie: 1 kinderbedje en 1 campingbedje
De Honingraat: 1 kinderbedje en 1 campingbedje
De Gelagkamer: 2 kinderbedjes
De Vlindertuin: 1 kinderbedje en 1 campingbedjes

De Rode Loper: 3 kinderbedjes en 1 campingbedje
De Kastelein: 3 kinderbedjes en 1 campingbedje
De Vleugel: 2 kinderbedjes en 2 campingbedjes
De Hoofdzaak: 4 kinderbedjes en 2 campingbedjes

Het Labyrinth: 5 kinderbedjes en 3 campingbedjes

Slapen en douchen

Mogen wij bedden (meubelen) verplaatsen tijdens ons verblijf?

Ja,

U mag alles naar eigen inzicht verplaatsen MITS het onbeschadigd op de originele plaats wordt teruggezet. Wij raden u aan een foto te maken van de situatie voordat u items gaat verplaatsen, zodat u weet op welke plaats ze moeten worden teruggezet.

Hoe werkt jullie beddenopmaakservice?

Beddenopmaakservice kost € 4,00 per bed. De beddenopmaakservice kunt u bestellen tijdens het reserveren van uw accommodatie of met uw upgrade link die u heeft ontvangen na het maken van uw reservering.

Wij zorgen dat de bedden opgemaakt zijn voordat u arriveert. Bij vertrek hoeft u de bedden niet af te halen.

Liggen er ook lakens en handdoeken voor de kinderbedjes? (ook zelf meenemen)

U dient zelf linnen en handdoeken mee te nemen voor de kinderbedjes. Wel ligt er standaard een hoeslakentje om het matrasje en een dekbedje klaar.

Hoeveel kinderbedjes zijn er? En moeten hier extra voor betalen?

In de meeste accommodaties zijn campingbedjes/kinderbedjes beschikbaar (gratis).
(campingbedjes zijn opvouwbaar)

Norg
De Tweeling: 1 kinderbedje
Huize Erven: 1 kinderbedje en 1 campingbedje
Heem Voorhuis: 1 kinderbedje en 1 campingbedje
Heem Achterhuis: 2 kinderbedjes
Norger Heem: 3 kinderbedjes en 1 campingbedje

Sleen
De Kamperfoelie: 1 kinderbedje en 1 campingbedje
De Honingraat: 1 kinderbedje en 1 campingbedje
De Gelagkamer: 2 kinderbedjes
De Vlindertuin: 1 kinderbedje en 1 campingbedjes

De Rode Loper: 3 kinderbedjes en 1 campingbedje
De Kastelein: 3 kinderbedjes en 1 campingbedje
De Vleugel: 2 kinderbedjes en 2 campingbedjes
De Hoofdzaak: 4 kinderbedjes en 2 campingbedjes

Het Labyrinth: 5 kinderbedjes en 3 campingbedjes

Waaruit bestaat een handoekpakket?

Op ieder bed ligt een handdoekpakket klaar. Deze bestaat uit 1 wit badlaken en 1 witte handdoek. Deze dienen in de accommodatie te blijven. U mag ze dus niet meenemen naar een zwembad/strand/naar buiten etc.

Waaruit bestaat een lakenpakket?

Een lakenpakket bestaat uit een kussensloop, een hoeslaken en een dekbedovertrek (wit-satijnstreep).

Klopt het dat laken- en handdoekpakketten bij de prijs inzit?

Ja. Een laken- en handdoekpakket zit standaard bij de prijs in, tenzij anders met u is afgesproken. In dat geval staat dit apart vermeld op het reserveringsbewijs dat u van ons hebt gekregen.

Moeten we zelf dekens en kussens meenemen?

 Nee, er liggen dekbedden en kussens op ieder bed.

Vertrek

Hoe laat kunnen wij inchecken?

Onze standaard aankomst- en vertrektijden zijn:

Weekend: vrijdag vanaf 15.00 uur tot zondag 13.00 uur
Lang weekend: vrijdag vanaf 15.00 uur tot maandag 11.00 uur
Midweek: maandag vanaf 15.00 uur tot vrijdag 11.00 uur
Overige periodes: aankomst vanaf 15.00 uur, vertrek voor 11.00 uur

Kijk eerst op uw reserveringsbewijs of we een afwijkend tijdstip hebben afgesproken. Dit staat altijd vermeld achter de aankomst- en  vertrekdatum.

In overleg is het soms mogelijk om van dit tijdstip af te wijken (bij voorkeur via Whatsapp).

Ik heb waarschijnlijk iets in de accommodatie laten liggen. Wat nu?

Natuurlijk komt het wel eens voor dat onze gasten per ongeluk iets achterlaten dat zij graag weer in hun bezit krijgen.
U kunt dit per geschreven bericht: (bij voorkeur) sms/Whatsapp naar 06-42152911 of anders per email naar info@komnaardrenthe.nl

Vermeld daarbij de volgende gegevens:
*uw naam
*uw vertrekdatum
*de naam van de accommodatie waar u verbleef, of uw reserveringsnummer
*een goede omschrijving van het voorwerp dat u verloren of vergeten bent
*de plaats waar u vermoedt dat het voorwerp zou kunnen liggen (bijv: onder het linkerbed op kamer 2)
*het adres waar we het naartoe mogen sturen als we het voorwerp weer terugvinden
*evt. bijzonderheden

Wij zorgen dat u gauw weer in het bezit bent van uw spullen. De kosten voor het verzenden/verpakken kunnen variëren. Indien het pakketpost betreft brengen we minimaal 9 euro in rekening.
Uiteraard mag u het altijd kosteloos komen afhalen.

Wij willen op zondag vertrekken; hoe regelen we de sleuteloverdracht?

Bij aankomst zullen we met u afspreken hoe we de sleuteloverdracht regelen.
Dit verschilt per situatie, dus hier kunnen we niet een standaard antwoord op geven.

Het is in ieder geval -uiteraard- wel mogelijk om op zondag te vertrekken.

Ik heb waarborg betaald. Wanneer krijg ik die terug?

Uw waarborg wordt binnen 10 werkdagen na uw vertrek teruggestort op de bankrekening waarvan uw eerste betaling is verricht. Dit op voorwaarde dat de accommodatie correct is achtergelaten volgens de vertrek-instructies die we u tijdens uw verblijf zullen overhandigen.

Hierop staat vermeld:

Haal het bedlinnen van het bed af
* Leg het dekbedovertrek, het laken en kussensloop gevouwen op uw bed. Daarbovenop legt u de gebruikte handdoeken. Laat de molton/ incontinentiehoes en de originele katoenen kussensloop op het bed liggen.
* Controleer onder de bedden en in kasten en in DVD-spelers op uw eigendommen.

Ruim de (woon- en) slaapkamer op en plaats de meubelen terug
* Plaats alle meubelen, bedden, matrassen en kinderbedjes weer terug op de originele plaats! (bij niet terugplaatsen brengen we kosten in rekening)
* Haal de prullenbakken leeg en deponeer het afval in de juiste containers.
* Tenzij met u anders is afgesproken, zorgen wij voor de schoonmaak; u dient echter wel alle prullenbakken (ook op de slaapkamers) te legen en propjes, snoepjes etc. op te rapen

Voorkom verspilling
* Draai de thermostaatknop van alle radiatoren in de woonkamer, slaapkamer en badkamer dicht, sluit ramen en doe overal alle lichten uit
* Ongeopende boodschappen niet weggooien, maar meenemen of achterlaten

Buitenom: loop even over het terras:
* zijn de asbakken leeg en schoon
* staan de terrasstoelen weer netjes en zijn de parasols dichtgeklapt?
* heeft u de kampvuurplaats gebruikt en netjes achtergelaten?
* is het eventuele stoepkrijt verwijderd en ligt er nog afval van u of uw kinderen? (denk bijvoorbeeld aan waterballonnen of snoeppapiertjes)

Schade
Indien er schade ontstaat door uw toedoen of door een van uw gasten, meld dit dan aan de beheerder/eigenaar. In de meeste gevallen nemen wij de schade voor onze rekening. Wanneer u de schade niet meldt, wordt dit altijd verrekend met de borg.

Zelf meenemen

Kunnen we een beamer huren of moeten we zelf 1 meenemen?

Een beamer is geen standaard voorziening in de accommodatie.
We hebben er nog 1 maar gezien de weinige vraag hebben we een paar jaar geleden besloten geen nieuwe beamer aan te schaffen.

Het huidige model is dus verouderd, maar stellen we op verzoek gratis beschikbaar. Alle boekingen die voor 10 september 2018 zijn verzonden kunnen nog een aanvraag indienen.
U kunt de aanvraag doen door een email te sturen naar elise@komnaardrenthe.nl

Vermeld uw reserveringsnummer (deze begint met 4 cijfers gevolgd door 2 letters) en daarbij de dagdeel waarop u de beamer wilt gebruiken. Er worden dus geen kosten in rekening gebracht.
We geven overigens geen service en garantie op het apparaat. Als de beamer onverhoopt weigert, of u beschikt niet over de juiste aansluitingen cq. kabels, dan kunnen we niets voor u betekenen. Is een beamer voor u onmisbaar tijdens het verblijf, dan verzoeken we u vriendelijk zelf een beamer mee te nemen.

Is er ook een kinderstoel in het huis aanwezig?

Ja, in iedere accommodatie staan sowieso 2 kinderstoelen. Wilt u weten of er meer dan 2 staan? Bel Elise; 06-42154887

Is er ook een wasmachine in onze accommodatie aanwezig?

In enkele accommodaties staat een wasmachine.
Alleen als u meer dan 3 nachten bij ons verblijft kunt u ook aanspraak maken op service bij storingen.
LET OP: Wasmiddelen dient u zelf mee te nemen.

In deze accommodaties staat WEL een wasmachine:

NORG
*Tweeling
*Huize Erven
*Heem Achterhuis
*Norger Heem

SLEEN
*Kamperfoelie
*Vlindertuin
*Rode Loper
*De Vleugel
*De Waard
*De Hoofdzaak
*Het Labyrint

Zijn er in de accommodatie attributen als: voetbal, fluiten, frisbee en pingpongbatjes aanwezig?

Pingpongbatjes zijn er wel. De rest kunt u beter zelf meenemen.
Vaak is er wel een bal aanwezig (volleybal of voetbal) maar dit zijn meestal spullen die zijn achtergelaten door gasten.

Moeten we wc-papier meenemen?

Bij aankomst is in alle toiletten toiletpapier aanwezig.
Tijdens uw verblijf dient u zelf voor aanvulling te zorgen.

Is er vaatwasmiddel voor de vaatwasser aanwezig?

Ja. Vaatwaspoeder en/of vaatwastabletten liggen voor u klaar in de accommodatie.

Welke koffie en koffiefilters moeten we meenemen?

Voor de koffiezetapparaten dient u snelfiltermaling mee te nemen.

Wij zorgen voor koffiefilters. Bij de meeste accommodaties gaat het om horeca korffilters. U hoeft daar niets voor te betalen.

Zijn er keuken-, thee- en vaatdoeken aanwezig?

Ja, in de keuken leggen we voldoende keuken-, thee- en vaatdoeken voor u klaar. Hier hoeft u niets voor te betalen.

Liggen er ook lakens en handdoeken voor de kinderbedjes? (ook zelf meenemen)

U dient zelf linnen en handdoeken mee te nemen voor de kinderbedjes. Wel ligt er standaard een hoeslakentje om het matrasje en een dekbedje klaar.

Hoeveel kinderbedjes zijn er? En moeten hier extra voor betalen?

In de meeste accommodaties zijn campingbedjes/kinderbedjes beschikbaar (gratis).
(campingbedjes zijn opvouwbaar)

Norg
De Tweeling: 1 kinderbedje
Huize Erven: 1 kinderbedje en 1 campingbedje
Heem Voorhuis: 1 kinderbedje en 1 campingbedje
Heem Achterhuis: 2 kinderbedjes
Norger Heem: 3 kinderbedjes en 1 campingbedje

Sleen
De Kamperfoelie: 1 kinderbedje en 1 campingbedje
De Honingraat: 1 kinderbedje en 1 campingbedje
De Gelagkamer: 2 kinderbedjes
De Vlindertuin: 1 kinderbedje en 1 campingbedjes

De Rode Loper: 3 kinderbedjes en 1 campingbedje
De Kastelein: 3 kinderbedjes en 1 campingbedje
De Vleugel: 2 kinderbedjes en 2 campingbedjes
De Hoofdzaak: 4 kinderbedjes en 2 campingbedjes

Het Labyrinth: 5 kinderbedjes en 3 campingbedjes

Klopt het dat laken- en handdoekpakketten bij de prijs inzit?

Ja. Een laken- en handdoekpakket zit standaard bij de prijs in, tenzij anders met u is afgesproken. In dat geval staat dit apart vermeld op het reserveringsbewijs dat u van ons hebt gekregen.